Clubhuis Oktober - December 2019

Hier kunnen we gezellig met elkaar kletsen

Moderators: Antoinette, Erik, Antoinette, Erik

Berichtdoor Theky » 10 dec 2019 12:46

Ik weet ook nog niet hoe het verder moet met Tom. Maar zo kan het niet. Ik kan er niet elke dag heen. Hij belt me ook zo vaak. Zal het met hem bespreken. Hopelijk begrijpt hij het.
Theky Offline

Berichtdoor Theky » 10 dec 2019 22:52

O jee, het stormt. Ik hoorde wat knappen, maar kon het geluid niet thuis brengen. Echt weer om lekker onder het dekbed te liggen. Ik stap in een schoon bedje *bedje* *wave* *wave* Tot morgen.
Theky Offline

Berichtdoor Maria » 11 dec 2019 07:50

Goedemorgen clubbies. ☼ *bloem*
Het spookte gisteravond behoorlijk, de (draai)wind stond op het plastic van de konijnen, dat schoot steeds los bij een stukje en klapperde dan weer.
Nu is het windstil, de konijnen zitten prinsheerlijk onder hun hokken in het stro, buiten hun hok dus. *nijn*

Vanmiddag weer met Lobke en Maud naar de dierenarts. ^O^ ^O^ Het gaat wel beter maar het is nog niet over allemaal. Vooral die scheur bij Maud vind ik zorgelijk. Gelukkig zijn ze erg levendig.
Lobke heeft er een enorme hekel aan als ik haar oog moet zalven, als ze mij met het tubetje ziet aankomen rent ze onder de tafel. Of, als ze slaapt en ze wordt wakker dan knijpt ze allebei haar ogen stijf dicht.
De pijnstilling gaat via een spuitje, dat is wel een beetje een worsteling maar lukt ook prima, en dat is maar 1x per dag. Dat oog moet wel 6x per dag.
De ab kuur van Maud is ook over, gelukkig kan ik haar wel makkelijk pilletjes geven. Ik zorg dat ze eet en dan gooi ik snel een pilletje achter in haar bek. Wel even in de houdgreep natuurlijk.

Mijn zus belde me gisteravond, ze mag weer drie maanden weg blijven, goed nieuws dus. Wel heeft ze longontsteking, dus ab. Had ze een beetje verwaarloosd, ze dacht dat ze hoestte vanwege nieuwe tumoren, maar die zijn er dus niet. ♥ (nu tenminste) Ze kon mijn vader niet aan de telefoon krijgen. Ik was er om half zes nog geweest, en toen mijn zus belde was het inmiddels een uurtje of 8. Dus ben ik er maar even heen gegaan, bleek dat de telefoon het weer eens niet deed. Misschien door de stroomstoring. Na een reset deed hij het weer.
Mijn vader had een cadeaupakket gehad uit de voormalige DDR, wat een lieve mensen. Lange brief erbij hoe het nu met hem gaat en een heerlijke Weihnachtsstol en een doos prachtige chocolade, allemaal platte stukjes chocolade met foto's van Erfurt er op. (oa van de Dom en de Krämerbrücke) Mijn moeder kreeg ook altijd zo'n mooi pakket, erg lief dat ze mijn vader nu niet vergeten. We hebben het samen uitgepakt en de brief vertaald. Sommige stukjes doe ik nog even in de vertaler hier op de computer.

Ben benieuwd wat je hoorde kraken Theky. :o

Een fijne dag allemaal. *hoi* *hoi*
If you do not fight for what you want, do not cry for what you have not achieved.
Maria Offline

Berichtdoor Theky » 11 dec 2019 08:44

Goeiemorgen lieve Clubbies. Geen idee wat het geluid was gisteravond. Erfurt ligt een eind van de DDR, wintersportgebied. Het Duits zou voor mij geen probleem zijn. Goed nieuws van je zus Maria. Maar dus wel longontsteking, niet fijn. Sterkte bij de DA ^O^ ^O^ .
Ik heb nagellak voor mijn zus gekocht en Etos heeft het heel mooi voor haar ingepakt. Ze doen er soms een felle kleur op, vreselijk. Ben benieuwd hoe ze reageert.
Hier is het nu ook rustig buiten en er zou ook nog zon komen, altijd welkom. Ik ga vanmiddag verder met de puzzel. Het blauwe is klaar en nu nog groen/geel.
Fijne dag voor die meeleest *wave* *wave* *wave* *5*
Theky Offline

Berichtdoor Theky » 11 dec 2019 18:22

Brr, vond het koud. Ik eet straks iets met sambal, dus dan zal ik het wel warm krijgen. Anton heeft flinke griep, 39.8 koorts. Voelt zich echt ziek. Ben dus weer gaan puzzelen. Lukte niet zo.
Hoe is het gegaan bij de DA Maria?
Ik ga de keuken in. Eet smakelijk *wave* *wave* *eten* *proost*
Theky Offline

Berichtdoor Theky » 12 dec 2019 07:50

Goeiemorgen lieve Clubbies. Gisteren alle kerstkaarten bekeken. Ik bewaar ze altijd een jaar en sommigen langer. Heb ze vroeger jaren zelf gemaakt. Dat was veel werk. Die heb ik ook bewaard. Liet ze Jan zien. Vond hij leuk. Herkende ze nog wel.
Ik hoef me niet druk te maken om een kerstdiner, gelukkig. Ben niet zo van het koken.
Is oudste al aan het inpakken?
Heb veel groente voor de herten, dus ga ik erheen vandaag. Ik wacht tot de zon erbij komt.
Fijne dag *wave* *wave* *hoi* *br*
Theky Offline

Berichtdoor Maria » 12 dec 2019 08:04

☼ Goedemorgen allemaal. *vogel*
Leuk om met je zus een stuk door het gebouw te rijden, even wat anders voor haar. De geest moet toch nog een beetje getriggerd worden. ♥
Ik stond gister in het winkelcentrum te praten met iemand toen er een heel oud echtpaar voorbij wandelde. Hij achter een rollator, en zij bleek dement te zijn.(volgens degene waarmee ik stond te praten, die kent ze, ze groetten elkaar ook) Maar ze pakte toch een winkelwagentje en samen gingen ze de winkel in. Als je ze zo zou zien zou het je op het eerste gezicht niet eens opvallen, maar nu zag ik wel hoe weifelend ze dat muntje in dat wagentje deed. Maar hij stond er naast en samen dus de appie in boodschapjes doen. Zwaar voor zo'n man die zelf ook niet meer zo goed uit de voeten kan. Maar zo lang het gaat, gaat het nog. :T) ♥

Ik zou "even snel"een paar dingen halen, maar dat moet je dus nooit snel willen, want ik kwam iedereen tegen die wel een praatje wilde maken en die je anders nooit tegenkomt. Haha maar ik was nog op tijd bij de tandarts. :T) En alles goed. Hij heeft prachtig uitzicht op de zanderij, waar de bollen net zijn ondergestopt met vers stro, en de zon scheen er heel laag over. Ik heb even een paar foto's door het raam gemaakt, het is op één hoog dus kon dat zelf niet beneden doen, dan heb je net weer een ander overzicht. de tandarts vond het leuk, het viel hem ook op dat het nu zo mooi is. (en hij ziet het iedere dag) toen ik naar buiten kwam zat er een vogelkennisje te wachten, dus heb even zitten praten tot hij aan de beurt was.
En de katten ook weer gecheckt bij de dierenarts, het gaat goed, Maud kreeg nog wat ab mee, die scheur moet uit zichzelf genezen. Lobke heeft nog een rare plek op haar oog, ik denk niet dat ze straks nog heel goed kan kijken door dat oogje. In ieder geval zit er wel blijvend een vlek, (van die beschadiging) ik moet nog steeds oogzalf 6x per dag op dat oog doen. En ze krijgt nog wat pijnstiller maar dat bouw ik nu af. Kijken hoe dat gaat.
De kerstkaarten heb ik besteld, dit jaar Lobke en Maud op de foto, we hebben haast geen foto's met elkaar gemaakt dit jaar, zijn ook niet echt weg geweest. En dit jaar hebben we de katten nog, ze lagen samen zo heerlijk in het stro onder een konijnenhok van de zomer, dat is echt een leuke foto, dus doe ik die maar dit jaar. Ik heb zelfs overwogen om dit jaar niks te doen, maar hier in het dorp zijn altijd mensen die op de kaart zitten te wachten, dus doe ik toch maar weer een kaartje. Gister alvast de enveloppen gekocht.
Vanmiddag even een kennisje helpen met een brief, haar gebit is geruïneerd door een mondhygiëniste (zegt ze) en ik help haar even die brief op te stellen. Weet niet precies wat ze wil maar dat hoor ik wel.

Wat is die adventskalender toch leuk! *jippy* Er gaat alleen al van het beeld zo'n rust uit vind ik. En dan die gekke kabouter in dat huis, soms heb je hem en soms is 'ie net weer verdwenen voor je hem te pakken hebt. :o :lol:
ik zal die oude er weer eens bij pakken, zit nog steeds in het tabblad hier. Dat hij met de seizoenen mee veranderd vind ik wel bijzonder.

Ik heb dit jaar ook de adventskalender van Ikea gekocht. Hij is 10 euro, maar er zitten iig twee bonnen in van ieder 5 euro, dus eigenlijk is hij gratis. En iedere dag een bonbonnetje, om de dag doen jongste en ik er 's avonds eentje open en dan hebben we ieder dus een chocolaadje. Ik moet zeggen dat ze best lekker zijn. En we hebben al 1 bon, het is alleen jammer dat je pas weet of je meer dan 5 euro hebt als je in de winkel bent. Er zitten bonnen tussen van 10, 100 en 1000 euro. We shall see. :lol: Ach, we besteden die bonnen iig wel en het zal wel 2x 5 euro zijn.

Is je zus er al weer Dibby?
Fijne dag allemaal! ☼ *bloem* *vogel* *hoi*
If you do not fight for what you want, do not cry for what you have not achieved.
Maria Offline

Berichtdoor Maria » 12 dec 2019 08:12

Theky schreef:Goeiemorgen lieve Clubbies. Gisteren alle kerstkaarten bekeken. Ik bewaar ze altijd een jaar en sommigen langer. Heb ze vroeger jaren zelf gemaakt. Dat was veel werk. Die heb ik ook bewaard. Liet ze Jan zien. Vond hij leuk. Herkende ze nog wel.
Ik hoef me niet druk te maken om een kerstdiner, gelukkig. Ben niet zo van het koken.
Is oudste al aan het inpakken?
Heb veel groente voor de herten, dus ga ik erheen vandaag. Ik wacht tot de zon erbij komt.
Fijne dag *wave* *wave* *hoi*

Hoi Theky goedemorgen.
Inpakken? Wat is dat? Haha ik denk niet dat oudste zich zo druk maakt. Toen we de vorige keer gingen verhuizen en iedereen al beneden aankwam en op de stoep stond was ik al naar boven gegaan, en zat jongste die net per trein aangekomen was uitgebreid te ontbijten aan tafel en oudste stond ook niks te doen. Toen heb ik wel even een lontje aangestoken, hup meiden NU aan het werk! Tempo! degene die reed kon ook alleen maar 's morgens dus dan heb je nog haast ook.
Op het laatst was alles al weg en trok ik een kast open waar nog allemaal glaswerk in stond, wijnglazen enz. Die heb ik zo in een tas geknikkerd, wel voorzichtig maar toch, je moet wat. De kranten waren ook al zowat op, maar alles is heel overgekomen gelukkig. Zo zal het deze keer ook wel weer gaan. Ze vinden het heel irritant dat ik mensen vraag om te helpen, maar ondertussen... :o :o :o ♫
Uiteindelijk was oudste ontzettend blij met mijn hulp want aan het eind van de middag was ze alweer volledig geïnstalleerd.
Zal nu wel anders zijn als alles in de opslag moet. En dan na korte tijd weer opnieuw alles uit de opslag halen en ergens heen verhuizen... Pfffff.
Ik ben echt toe aan de kerst en wat rust, mijn armen doen steeds zeer, ellebogen en schouders en sja dan dit weer. Maar we gaan er voor dit waait ook wel weer voorbij.
Maria Offline

Berichtdoor Antoinette » 12 dec 2019 16:41

*hoi* Goeiemiddag!! *hug*
Druk bezig geweest met sorteren van onderdelen voor de nieuwe krabpaal. De oude was echt aan flarden, dus de vuilcontainer heeft nu een aantal stukken paal met (zonder) touw.. Deze kwam in 3 dozen, 2 werden vrijdag bezorgd en na veelvuldig contact met het bedrijf dat doos 3 ook zou moeten hebben, werd die uiteindelijk gisteren bezorgd. Een van de onderdelen is de reden dat ik dit model koos, het heeft een blok met 2 holletjes om in te verstoppen. Dit is een foto van het ding als het klaar is - zover ben ik nog niet.. ;) :lol:

Afbeelding

Ik heb dus als eerste dat holletjes blok in elkaar gezet, dat moest volgens de gebruiksaanwijzing. Het staat nu even tegen een muur om het zijpaneel aan te duwen zodat ik de schroefgaten in de zijkant en de bovenplaat precies boven elkaar krijg. Dat is me tot nu toe aan 1 kant gelukt, maar ik heb niet genoeg kracht voor de andere, ik wacht op een buurman die me straks komt helpen *yes* Sientje was de meest nieuwgierige van de twee. En ik zag dus - èn filmde - dat de keus van dit model een goeie is geweest!! :T)

Afbeelding

Growing old is inevitable - Growing up is optional
Antoinette Offline

Berichtdoor Theky » 12 dec 2019 18:24

Ooo, dus het kerstcadeau is al binnen. En er wordt uitgebreid onderzocht hoe dat zit met het huisje. Wat een groot bouwwerk!
Fijn dat het goed was bij de tandarts. Alleen nu pijn in de armen. Teveel gedragen en teveel hooi op de vork. Moet je veel koken met Kerst?
Het was koud buiten zonet. Vanmorgen was ik op de fiets, toen scheen de zon. De grote bok was weer heel irritant en joeg de andere herten weg. Rotbeest. Ze zijn echt bang voor hem.
Mijn zus vond de nagellak leuk. Ik mocht het flesje niet op haar kamer zetten, dat zou ze zelf doen. Hoop niet dat anderen het ook gebruiken. Dat is niet de bedoeling. Ben bang voor schimmelnagels. De nagellak die daar is wordt door iedereen gebruikt....
Dibby`s zus zou toch vandaag komen.
Ik ga eerst koken en na de afwas naar de kalender.
Ik hoef voor T geen Adventkalender te kopen met chocolaatjes. Hij eet ze in 1x op.
Smakelijk eten *wave* *wave* *wave* *koken* *eten* *mjam*
Theky Offline

Berichtdoor Maria » 13 dec 2019 08:00

Goedemorgen clubbies ☼ *bloem*
Gister heb ik een bericht in mijn topic gezet over Mika. ;*((

Twan wat een prachtige klimpartij is dat zeg! Wel even een klusje om op te zetten. :T) ^O^ ^O^ Maar dan heb je toch een paar blije katten.
Een fijne dag allemaal. *hoi*
Maria Offline

Berichtdoor Theky » 13 dec 2019 08:14

Net mijn bericht verwijderd over Mika.
Goeiemorgen lieve Clubbies. Het is nat en donker. Klein wereldje nu. Moet niet denken aan alle files op de weg. Ik ga wat aanrommelen.
Fijne dag *wave* *wave* *wave*
Theky Offline

Berichtdoor Erik » 13 dec 2019 08:57

Ik dacht die vrouw hem kwam monteren voor je Twan. :D
Fijn weekend allemaal! *hoi*
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away" - Philip K. Dick
Erik Offline

Berichtdoor Theky » 13 dec 2019 22:30

Hoi weer. Vanmiddag hebben we de kerstboom bij C en T opgetuigd. Jan z`n kerstspullen en die van mij erbij gedaan. T vond het prachtig en mocht de ballen in de boom hangen. Hij deed dat heel precies. Tom had een kerstpakket gekregen met allerlei lekkere dingen en die mocht ik aan T geven. Hij was helemaal verbaasd. Legde alle spullen in de keukenkastjes!! Maar we kregen bij de koffie koek. En morgen gaan we naar Leer, 70 km, dus niet zover. Daar is natuurlijk ook elk jaar een kerstmarkt. Oldenburg is net iets te ver. Gaat ook om het idee. Dus weer met z`n vieren op stap. Voor iedereen goed.
Met de poezen alles goed Maria? C was helemaal weg van de foto van Maud.
Zie jullie morgen weer *wave* *wave* *wave* *wave* *hug*
Theky Offline

Berichtdoor Maria » 14 dec 2019 06:48

Goedemorgen clubbies. ☼

Wat lief dat T de lekkere dingen uit het kerstpakket mocht hebben. *kado* En de boom opgetuigd, leuk. *jippy*
Ik heb gister ook de kerstboom van zolder gehaald en de lampjes erin gedaan. Toen jongste thuiskwam was ze erg verrast. Samen 's avonds nog versierd. Zondag ga ik de rest wel doen, het kerstdorp, de stal enz.
Maud lag gister als een ware diva op de bank, ook zo leuk. ^O^ Zittend op haar kont, tegen een kussen aan. :lol: Ze kan er zo drollig bij kijken. De wond is nog niet goed, maar ze zit nog aan de ab. Woensdag nog een keer controle.
Met het oog van Lobke idem dito. ^O^

Jongste was gister in de stad, ze had een bon voor haar verjaardag gehad voor een goede kapper, van haar vriendin. Bus voor schooltijd is ze naar die kapper gegaan, stukje afgepunt. Ze zag de allernieuwste tram rijden, alle stoelen nog in het plastic, en er reed ook een hele oude blauwe tram bij, zo eentje waar ik in de jaren '60 nog ingezeten heb. Ze stuurde foto's, leuk. Mooie nieuwe tram hoor, glimmend zilver, zou in Star Wars niet misstaan. :T) :lol:

Een fijne dag allemaal. *wave*
Maria Offline

Berichtdoor Theky » 14 dec 2019 08:57

Vogeltje wat ben je vroeg...is de dag niet lang genoeg"? Maria? Ik weet niet meer hoe het liedje verder ging.
Ik heb juist lang geslapen, heerlijk.
T mocht de hele doos hebben van Tom!!! Wat leuk om een kappersbon te krijgen. Marije heeft het haar tot aan haar stuitje. Dan slijt het wel. Ik vind het te lang, kan nooit los. Wel in een mooie lange vlecht.
Mooi zo`n nieuwe tram. Ik zie nooit een tram of trein, maar wel nieuwe bussen. Die zien er ook zo mooi uit.
Beterschap met de dieren.
Ik ga een dikke krant van beneden halen. En vanmiddag dus naar Duitsland. T. verheugt zich er op.
Fijne dag allemaal *wave* *wave* *wave* *cheer*
Theky Offline

Berichtdoor Maria » 15 dec 2019 09:19

Theky schreef:Vogeltje wat ben je vroeg...is de dag niet lang genoeg"? Maria? Ik weet niet meer hoe het liedje verder ging.
Ik heb juist lang geslapen, heerlijk.
T mocht de hele doos hebben van Tom!!! Wat leuk om een kappersbon te krijgen. Marije heeft het haar tot aan haar stuitje. Dan slijt het wel. Ik vind het te lang, kan nooit los. Wel in een mooie lange vlecht.
Mooi zo`n nieuwe tram. Ik zie nooit een tram of trein, maar wel nieuwe bussen. Die zien er ook zo mooi uit.
Ik ga een dikke krant van beneden halen. En vanmiddag dus naar Duitsland. T. verheugt zich er op.

Vogeltje wat zing je vroeg

Vogeltje, wat zing je vroeg
Is de nacht niet lang genoeg
Nee, de nacht is altijd veel te kort
Omdat het tegen vieren
Zo 's morgens tegen vieren
Omdat het dan pas echt gezellig wordt
't Is gisteren weer eens uit de hand gelopen
Het kwam als altijd heerlijk onverwacht
We zouden effetjes een slokkie kopen
Maar effetjes dat werd een hele nacht
En tegen het ochtendgloren stond die hele zotte troep
Van bassen en tenoren luid te zingen op de stoep
Een agent kwam voorbij
En weet je, weet je, weet je wat hij zei
Vogeltje, wat zing je vroeg
Is de nacht niet lang genoeg
Nee, de nacht is altijd veel te kort
Omdat het tegen vieren
Zo 's morgens tegen vieren
Omdat het dan pas echt gezellig wordt
Ik had al vaak gezegd, “Het wordt een late”
Ik had allang gehoord, “De hoogste…
Maria Offline

Berichtdoor Maria » 15 dec 2019 09:37

Goedemorgen clubbies ☼
Mooi dat jullie zo genoten hebben gister op de kerstmarkt Theky.

Mijn vader en ik zijn gister om half 8 vertrokken naar de kerstmarkt in Aken. al in Uitgeest werden we in de definitieve bus gezet, die reed even over half 9 weg. Half 12 in Aken. De bus zette daarna ook mensen af in Maastricht.
Er was regen voorspeld, onderweg ook flinke hagelbuien. de kerstmarkt in Dordt was afgeblazen maar elders gingen de markten wel door.
Door buienradar wist ik ongeveer wanneer het zou gaan regenen, zo tussen 2 en 3 uur.
Dus eerst de kerstmarktjes op. Erg druk, een hele koude wind, wel leuk dat er een Märklin winkel was, helaas vergeten naar binnen te gaan. Mijn vader keek zijn ogen uit, hij houdt van Märklin treinen. Al veel mooi spul in de etalage.
Het tweede kerstpleintje was naast de Dom. Toen het ging regenen zijn we naar binnen gegaan, er stond een lange rij buiten maar na ongeveer 10 minuten stonden we toch binnen. Prachtig daar! Maar je loopt een rondje, heel groot vond ik hem niet van binnen waar je mocht komen dus al snel stonden we weer buiten. Toen naar de schatkamer waar spullen liggen oa uit de tijd van Karel de Grote. (stichter van de voorloper van de Dom tussen 796 en 804)
Die schatkamer is de moeite zeker waard! Prachtige en hele oude beelden, een zwaard, kisten, reliekhouders, enz. Een prachtig drieluik uit 1515 waar we uitleg kregen van een enthousiaste suppoost waardoor je steeds meer in dat schilderij zag. :T)
Toen we in het oude raadhuis kwamen bleek dat dicht te gaan voor een concert, volgende keer beter.
Ik heb nog een notenkrakertje gekocht voor de meiden, één voor in de boom, en twee stalletjes voor het kerstdorp. Eén met speelgoedberen en één van een koekenbakker.
Mijn vader was bang dat we de bus niet meer zouden halen, om 5 uur zou die vertrekken van een grote parkeerplaats, en we moesten nog met een pendelbus. (die regelmatig heen en weer reed trouwens) dus stonden we om vijf over vier alweer op die grote parkeerplaats, jammer van de tijd maar typisch mijn vader. We mochten al in de warme bus en misten daardoor precies de volgende enorme bui. :D
Overigens toen we in Maastricht kwamen reed de bus op tijd weg en was nog niet iedereen aanwezig. Het zal je gebeuren! Misschien konden die mensen de bus gewoon niet vinden, het was er aardedonker op die lange stoep vol bussen langs de Maas. Precies langs de plek waar wij vroeger wel met de boot lagen, tussen de sint Servaasbrug en de grote nieuwe brug in. Erg hoor, de mensen voor ons en de mensen schuin achter ons waren er niet meer bij... Kan je alsnog de trein nemen. :o
Op de terugweg raakten we aan de praat met een man die dezelfde interesses heeft als mijn vader, hij was wel in de Märklinwinkel geweest. Had ook gevaren, hield ook erg van dieren (dus ik had ook veel aanknopingspunten) en zo werd de terugreis lekker opgevuld met gesprek. Op Amsterdam Sloterdijk overgestapt in de bus naar huis, en weer bekenden tegengekomen dus ook die reis was zo voorbij. Even na half 10 weer thuis.
Een lange reis met maar goed vier uur Aken, maar de reis vergeet je en wat je gezien hebt niet. Kortom heel geslaagd dus. :T) :T)
Mijn vader heeft ook volop genoten. ♥

Straks jongste naar werk brengen.
Een fijne dag allemaal! *bloem* *vogel* *hoi*
Maria Offline

Berichtdoor Dibby » 15 dec 2019 17:05

Goedemiddag *hoi*
Vrijdagavond kon ik de laptop halen.Deze heeft nu ook Windows 10 (wel nog even zoeken soms maar het gaat al een stuk beter en begint te wennen),een nieuwe harde schijf en een nieuwe muis die ik in reserve had en ooit kocht bij de Action.De boel gaat nu dus ineens veel sneller,hij komt alleen nog een keer bij me thuis want de mail werkt nog niet dus dat moet verholpen.
Zus is donderdag gekomen :T) en voorlopig doen we het nog rustig aan.De kou sleept bij mij nog steeds door en is nu in de fase van met regelmaat een hele nare kriebelhoest waar ik haast in blijf en er ook een paar keer 's nachts last van heb. :roll: Zelfhulpmiddelen doen niet veel,al diverse soorten medicijnen geprobeerd.Het schijnt hier wel erg te heersen.U bent allen gewaarschuwd.
Fijne avond voor iedereen,voor ons leuke tv met de finale van Maestro en daarna Heel Holland bakt maar dat hoeft natuurlijk niet iedereen leuk te vinden. *tv*
Jullie zien me wel weer opduiken.
Groeten van ons twee *wave* *wave* *bloem* *proost*
Afbeelding
Dibby Offline

Berichtdoor Theky » 15 dec 2019 18:34

Theky schreef:Vogeltje wat ben je vroeg...is de dag niet lang genoeg"? Maria? Ik weet niet meer hoe het liedje verder ging.
Ik heb juist lang geslapen, heerlijk. T. mocht de hele doos hebben van Tom!!! Wat leuk om een kappersbon te krijgen. Marije heeft het haar tot aan haar stuitje. Dan slijt het wel. Ik vind het te lang, kan nooit los. Wel in een mooie lange vlecht.
Theky Offline

Berichtdoor Theky » 15 dec 2019 18:59

Hoi weer. Wat leuk die tekst van het vogeltje Maria. Ik wist het niet meer.
Op de heenweg naar Leer was een ongeluk gebeurd. Lange file. T. keek zijn ogen uit: brandweer, veel politie, ambulances en traumahelicopter.
Leer was mooi, veel eettentjes en versieringen. Mooie winkels zijn daar. En jullie ook genoten in Aken Maria!!! Wel ver reizen. Wij hebben geen drup regen gehad en de wind viel mee.
Fijn dat je je laptop weer hebt Dibby! Ik heb eigenlijk nooit iets gemerkt van de overgang naar Windows 10.
Je zus dus goed aangekomen.
Meastro zie ik niet en kookprogramma`s ook niet. Heb wel een heel mooi boek.
Eerst maar eens wat eten. *eten*
Fijne avond *wave* *wave* *5*
Theky Offline

Berichtdoor Theky » 15 dec 2019 22:36

Hoi. Ik heb toch tv gekeken. Er was een documentaire over een bouwwerk in Rotterdam. Interessant hoe dat in zijn werk gaat en wat er allemaal gedaan wordt.
C en T waren bij Tom. Hij reageerde vreemd zei C en zijn ogen draaiden naar boven. Ze vond hem ook anders dan anders. Vind ik ook de laatste tijd. Hij zegt dingen die niet kloppen. Neemt ook vaak de telefoon niet op. Hij hoort het niet zegt hij. Morgen toch maar even er heen.
Slaap lekker, tot morgen *wave* *wave* *wave* *lezen* *welterusten* *bedje* |-|
Theky Offline

Berichtdoor Theky » 16 dec 2019 07:48

Goeiemorgen lieve Clubbies, of beter goeiemorgen Maria. *smurk* *hoi* Het is nog pikdonker. Het is hier stil, maar op de wegen dus weer heel druk.
Ik begin met ontbijt. De krant heb ik al van beneden gehaald.
Fijne maandag *wave* *wave* *wave* ^O^
Theky Offline

Berichtdoor Maria » 16 dec 2019 08:46

Goedemorgen clubbies. *bloem* *cheer*
Ik zat al weer vroeg bij de huisarts, (gevoelloze teen en zere gewrichten) nu even aan het ontbijt en dan weer verder.

De stal en het kerstdorp staan weer, en de guirlande boven de deur met oude spullen hangt ook. Het is gezellig zo. :T) ♥
We hebben alleen wel een probleem dit jaar, mijn basiskerstgroep bestaat uit figuren die aan elkaar vast zitten dmv een snoer met lichtjes, die de figuren van binnenuit verlichten. Maar Jozef is opeens weg. Niet in de doos, niet in andere dozen, ik snap er niks van.
Jozef is 'm dus gesmeerd. :o Nou ja over belangstelling hebben Maria en het kindeke Jezus niet te klagen, er staan drie wijzen bij, een heleboel herders (van oude kerststallen), schapen, kamelen, ossen, ezels (de laatste die ik vorig jaar heb gekocht kijkt echt vals trouwens maar ja er is voor iedereen plaats hé :lol: ) voor de rest zijn het vriendelijke kerstfiguren. Een katje op het dak, een eendje in de stal, zelfs een rendier. Een maand of wat terug heb ik een hond met 1 oor gekocht, heel oud en van gips net als veel andere figuren en past er qua grootte precies bij, zo leuk. Ik heb niet eens alle schapen en herders uitgepakt. Het is lekker over de top dus maar hij is echt weer leuk. :T) Ik ben tevreden.
Ik bedenk me dat ik misschien een herder wel in de plaats van Jozef had kunnen zetten. Maar alles is alweer terug naar zolder wat ik niet gebruikt heb... Dit jaar is Maria BOM. Net als ik. En ze redt het wel. :D :T)

Het dorp staat op het kleine tafeltje naast de boom, met een nepschapenvachtje die ik over wat boeken daarachter heb gelegd heb ik een soort sneeuwheuvel gemaakt. Vorig jaar heb ik bij Dekatuin wat spul van de elfstedentocht gekocht, dat staat erbij, oa een dweilorkest in Friese vlag kostuum, schaatsters in een rij op een sloot, een stempelpost, twee figuren in fries kostuum die dansend schaatsen, melkbussen, een koe die gemolken wordt enz. :T)
In Aken heb ik voor jongste twee kraampjes gekocht die er nu ook leuk bij staan. Zelf had ze al eens een kerstboomverkoper gekocht en een oliebollenkraam. Verder een hoog rad en een heel verlicht plein met huisjes enz. die had ik al eens bij de kringloop vandaan. Erg leuk geworden vind ik.
Lekker gerommeld dus gister, maar weer niet aan andere dingen toegekomen. Affijn, het is snel vakantie.

Fijn dat je computer weer sneller is Dibby, moet ik ook eens doen.
Veel plezier met je zus en de groetjes. ♥ *wave*
Theky wel erg als er dan een ongeluk gebeurd, gelukkig zijn jullie heelhuids weer thuisgekomen. ♥

Een fijne dag allemaal! *vogel* *vogel* *bloem*
Maria Offline

Berichtdoor Maria » 16 dec 2019 08:49

https://www.ad.nl/show/lucas-hamming-wi ... ~a25c4111/
Je zei het al Dibby, leuk! :T)
Deze Lucas Hamming stond ooit op het Uitjebakfestival hier in het parkje. De meiden waren een jaar of 10, en wilden een handtekening van hem. Ze hebben op de stoeprand zitten wachten tot hij naar zijn bus ging, (zijn manager had gezegd dat hij zo zou komen en inderdaad) en kregen hun handtekening. *jippy* :lol: Ik weet nog dat ze dolenthousiast thuiskwamen. Ik wist niet wie hij was maar nu wel hoor! Hij heeft ook in the Passion gespeeld, erg goed! :T)
Maria Offline

VorigeVolgende

Keer terug naar De dagelijkse chat